Participants a la fira 2017

Centres educatius 2017

Aula Hospitalària, Lleida
Col·legi Cor de Maria, Valls
Projecte Ratapatxets.
– Projecte Migratoebre
Col·legi El Carme, Lleida Col·legi Episcopal, Lleida
Col·legi FEDAC, Dominiques, Lleida

– Blandiblu
– Neu amb policrilat de sodi
– Tinta invisible

Col·legi Maristes Montserrat, Lleida

-Primària: Fem sabó amb peles de plàtan
-Secundària Electricitat
-Secundària: Estadística

Col·legi Mater Salvatoris, Lleida

– Magnetisme

Col·legi Sagrada Família, Lleida

– Històries al voltant de l’aigua.
Taller de perruqueria elèctrica

Col·legi Santa Anna, Lleida

Construïm un braç hidràulic
– Tecnologia Grow Cristals
– Tiovivo solar
– Catapulta Romana
– Demostració Experimental del Teorema de Pitàgores

Escola Alba, Corbins
– Els éssers vius i la cèl·lula
Escola d’Almenar, Almenar

– llum
– electricitat
– imantació
– densitat

Escola Francesc Arenes, Golmés

-La refracció i reflexió de la llum a través de diferents medis

Escola Frederic Godàs, Lleida

-Miralls: imatge o il.lusió

Escola Joan Maragall, Lleida
Construïm paracaigudes
-màquines
-circuits elèctrics
Escola Joan XXIII, Les Borges Blanques Escola La Noguera, Balaguer
Bombolles per un somni.
– Fem sabó reciclant oli
Escola Països Catalans, Lleida

– Màquines hidràuliques
– Catapultes

Escola Pardinyes, Lleida

– Ed. Infantil:  elasticitat, foscor…
– Cicle Inicial: Què passa quan l’aliment entra al cos?.
– Cicle Mitjà: Disposició de les fulles per aprofitar el sol.
– Cicle Superior: fabriquem plastilina (Homemade clay). Podem eliminar una plaga d’insectes amb altres insectes?

Escola Sant Josep de Calassanç, Lleida

-La matèria

Escola Teresa, Bergadà, Alguaire

– Fem paper
– L´electricitat estàtica
– Pasta de sal

Escola Vedruna, Girona

– Enciènciat

Facultat d’Educació, Psicologia i Treball Social, Lleida
-Palanques i politges

– Quants passatgers poden viatjar en vaixells de mides diferents?
– La força de l’aigua
– Construïm la torre inversa més gran del món (força magnètica)
– Com pots encendre la bombeta? (circuits elèctrics)
-El viatge de la llum
– Roques i Minerals
– Construïm “tiraxines” (força elàstica)
– La força de l’aire
– El telèfon (so)
– Alimentació
-El pèndul

Grup d’Astronomia de l’Institut d’Alcarràs

– Plantada de telescopis a la terrassa de La Suda i guiatge pel cel nocturn des de Lleida

Institut La Caparrella, Lleida

-Electromagnetisme
-Electricitat experimental
-Petits robots

Institut d’Alcarràs

– L’ampolla blava,
– El motor més senzill del món,
– Boles de poliacrilat de sodi

Institut de l’Arboç

– Màgia utilitzant la física i la química

Institut Samuel Gili i Gaya, Lleida 

– Experiències matemàtiques

Institut Guindàvols, Lleida

– Hort vertical
– Cristalls
– Aerogenerador

Institut Joan Oró, Lleida

– Projecte “Our Restaurant” :
volum
densitat
pressió

Institut Joan Solà, Torrefarrera

– La visió dels animals; el daltonisme
– L’herència
– L’aparell reproductor

Institut Josep Lladonosa, Lleida
-Bombes de bany
-Tren elèctric
-Index refracció
-Esterificacions

Institut La Mitjana, Lleida
Fem explotar un globus amb una taronja.
-Treball amb columnes de líquids
Fem una flauta amb una palleta
-Model sabater
-Pasta dents per dinosaures
-Anells de fum
-Erupció volcànica
Institut Manuel de Montsuar, Lleida

-Matemàgia
-Engins,
-Reptes i trucs matemàtics
-Experiments de física i química

Institut Maria Rúbies, Lleida

– Cursa de projectils a reacció
– Bouncy balls
– Extracció d’ADN de diferents fruites

Institut Màrius Torres, Lleida Institut Ramon Barbat i Miracle, Vila-seca, Tarragona
 Institut Ronda, Lleida

– Òptica
– Electrostàtica i electricitat
– Química (polimerització)

 Institut de Seròs

– Densitats
– Il·lusions òptiques
– Reaccions químiques i separació de mescles
– Fluida Newtonià
– Pressió

 Institut Torre Vicens, Lleida

– Estació meteorològica amb Arduino
– La ciutat del futur
– Electricitat estàtica
– Física amb una llauna
– Mates o màgia?

 Universitat d’Andorra

Divulgadors 2016

Antxon Anta

– Física del Sonido y de la Luz. – Experiencias: Resonancia.
– Interferencias y Birrefrigencia – Polarización Circular 
– Anaglifos
– Modulación de la intensidad luminosa de un haz de láser por una señal de audio

David Aguilar
 Marc Sans
Xavier Benlliure

-Observació del Sol amb telescopis

Marc Boada

-Química a més de 1000ºC

Celestí Capell Jovita Gordó
Tavi Casellas
Toñy Castillo

– Aula hospitalària

José Luis Cebollada Marisa Prolongo
Anicet Cosialls

– Física POP

Josep Domingo

– Robòtica educativa

Santi Escartín

– El projecte de Ciència Ciutadana de combat contra el Mosquit Tigre

Manuel Fernández Tapia
Carles Fuentes

-L’encenedor químic
– La màquina de la Coca-Cola.
– La bola misteriosa
– Fem un núvol
– Els Suïsos que no cauen
– Les mans no sempre ens obeeixen
– Si el Sergio Ramos ho hagués sabut…
– Una tapa poderosa

Antonio Serrano


-En el país de la física: desde un yo-yo hasta un ‘agujero negro’

José Manuel Pérez Redondo Pere Comte
Xavier Martí

-Pintura amb pigments minerals

Francesc Adell

– Impressions en 3D, aplicacions en el mon educatiu

Carlos Moreno

-118 mensajes en una botella

Antonio Moya

-Física en un concierto de rock

Lluis Nadal Josep Oms

– El pensament científic en els moviments estratègics de les figures d’escacs

Florenci Pla

-Magmàtica

Sonia Pérez
Lorenzo Ramírez

-Física amb llaunes, canyetes, globus i bufera

César Sancho Pere Picoy

– Projectes amb Arduino

Jesús Uriol

– Experiments amb so

       

Institucions i empreses

Acustics Ambient SL

– Sonometre
– Placa Cladni
– Conducte absorbent
– Transmissió de vibracions a traves del cos humà

Associació XATRAC – Projecte Atrapaeltigre

– Com diferenciar el mosquit tigre
– Llocs on els podem trobar
– Projecte de Ciència Ciutadana

Caixafòrum Lleida

– CREACTIVITY. PENSAR AMB LES MANS

– MIRA’M I DESCOBREIX L’EMOCIONANT MÓN DEL SUCRE I LA DIABETIS

CRP del Segrià

 

CRP del Gironès
Centro de Ciencia Principia, Málaga Acadèmia d’escacs Josep Oms
ENGIJOC

-Mai és tard per moure peça

Agustin Mestre

-Pony’s mecánics per a infants.

Moviment d’Innovació Educativa, Lleida

Formació per a professionals de l’educació en ciències

Museu de l’Aigua, Lleida Observatori Astronòmic Institut Maria Rúbies

– Observació telescopi solar

Observatori Astronòmic Institut d’Alcarràs

– Observació nocturna del cel de Lleida

Intech -3D

– Impressió en tres dimensions en el sistema educatiu

Llibreria Abacus

– Jocs i llibres (infantils i d’adults) relacionats amb la ciència


Universitat de Lleida

Museu de l’Aigua de Lleida

-les propietats de l’aigua, des de diversos punts de vista: la densitat,  la solubilitat, la flotació, l’orientació, l’erosió…

Universitat d’Andorra Associació Pèndulum
Escola Politècnica Superior – UdL

– Interacció amb biosensors.

– Visualitzant la transferència de l’energia.

Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Agrària -UdL

– Taller d’observació d’insectes i micro-organismes.

Institut de Recerca Biomèdica- UdL

 

 

Servei d’Informació i Atenció Universitària – UdL
Codelearn. Computational thinking

– Realitat virtual: aplicacions dels sensors d’un mòbil

 Col·legi oficial de Doctors i Llicenciats  Fundació Champagnat

– La força del vent

 Museo eXperimentAr, Saragossa